Pénzügyi konzultáció a QFS-sel. Mit jelent ez a gyakorlatban?
2016-03-25QFS BLOG UPDATE 2.0, avagy hogy ne bukjunk el évente több százezer forintot
2016-03-31Szombathelyen születtem kerek 37 évvel ezelőtt, és a húsvét kapcsán hazalátogattam a családomhoz, találkoztam az ügyfeleimmel is, akikkel mondhatom baráti a viszonyom! Ilyenkor egy finom vacsora, vagy egy kávé mellett átvizsgáljuk a meglévő termékeket, tájékoztatom őket a legújabb lehetőségekről, állami támogatásokról, adókedvezményekről, és meghatároztuk a következő időszak irányát.
Szükség van a folyamatos, rendszeres kapcsolattartásra, hogy biztonságosan haladjunk a pénzügyi célok elérése felé. Amiért még szeretem ezeket a találkozókat, hogy ilyenkor mindig eljön az igazság pillanata! Azt hívjuk igazság pillanatának, amikor rövid időn belül kiderül, hogy jövedelmező volt-e az együttműködésem az ügyfeleimmel. Az egyik ilyen pillanat, mikor lecsökkentem a kiadásokat, és éves szinten akár több tízezer forinttal több marad a zsebükben. Ilyen, mikor olyan adókedvezményeket írnak jóvá ügyfeleim számláján, amiről nélkülem nem szereztek volna tudomást, és ezzel akár több százezer forint megmarad pluszban évente. Ilyen pillanat az is, mikor egy általam vitt biztosításnak térítenie kell, mert káresemény történt, ezzel megmenve egy család egzisztenciáját, további boldogulását, ahogy ezt az elmúlt napok eseményei is megmutatták. Mert eljött az igazság pillanata!
Széles körben negatív előítélet van a biztosításokkal kapcsolatban. Tapasztalatom alapján mindez a következő okokra vezethető vissza:
– Nem megfelelő tájékoztatás. Sok esetben akkor derült ki, hogy nem lett az ügyfél megfelelően tájékoztatva, mikor káresemény történt, és türelmetlenül várják a kifizetést. Közlik, hogy a szerződési feltételek alapján nem fog ez megtörténni. Az internetes biztosítási kötések elterjedésével ezt a pontot kiemelném, mert ha az ügyfél el is olvassa a feltételeket, nagy valószínűséggel a felét nem fogja megérteni. Én sem tudok lekönyvelni egy céget, hiába vannak erre megfelelő programok. Erre ott vannak a könyvelők.
– Nem történik meg a tájékoztatás időközönkénti megismétlése. Túl vagyunk a tanácsadáson, az ügyfelünk meghoz egy felelősségteljes döntést, majd újra belekerül a mindennapok áramlásába. Nagy valószínűséggel pár hét, hónap, akár év múlva nem fog emlékezni arra, hogy pontosan mire jogosult, és egy kifizetésnél csalódhat a tanácsadójában, a termékében, a biztosítóban.
– Nincsenek aktualizálva pénzügyi termékei. Folyamatosan változik az életünk. Az idő múlásával egyre több vagyontárgyunk van, jó esetben emelkedik a jövedelmünk, magasabb életszínvonalon élünk, amihez át kell alakítani az összes biztosításunk. Ha ez elmarad, sokat veszíthetünk.
– A biztosítási csalások miatt szigorodtak a kárügyintézések. Az a tapasztalat, hogy a biztosítók akarnak fizetni, mert ez nekik referencia, hogy még szélesebb körben elterjedjenek a biztosításaik. Viszont egyre több cég esik áldozatul a csalóknak, amit ki akarnak védeni, és azoknak is megnehezítik az ügyintézését, akik jóhiszeműen kérik a kártalanításukat. Ebben az esetben a javaslatom, hogy mindenképp keresse fel tanácsadóját, hogy a kapcsolatával segítse az ügymenetet.
Bármi is legyen az oka, ha körültekintően járunk el, és szakértő segítségét kérjük, akkor jelentős védelmet jelenthet egy biztosítás, ha beüt egy katasztrófa, ahogy ez történt egy ügyfelem esetében.
Egy család, szülők, gyermekek, kutya, és az otthonuk, egy családi ház, ahová betörtek, és fényes nappal egy órán belül teljesen kiűrítettek. A szomszédok azt gondolták költöznek, annyira nyíltan történt minden. Mikor értesültem az eseményekről, elkezdtünk intézkedni, és másfél hónap után megtörtént a kártalanítás. Ez volt a múlt héten, ez volt az igazság pillanata. Tény, a lelki megrázkódtatáson nem tudtunk enyhíteni, mert egy trauma, ha idegenek törnek be egy család otthonába, de legalább anyagi káruk nem származott, és újra be tudnak mindent szerezni.
A Genertel adataiból az derült ki, hogy a leggyakoribb káresemények az elemi károk (vihar/felhőszakadás, jégverés, villám másodlagos hatása, árvíz, vízkár), a csőtőrés, vezetékes vízkárok, és az üvegtöréshez kapcsolódó károk (bővebben: Pénzt hozó biztosítás). Ezeknek az előfordulása a tavaszi, nyári időszakban sűrűbb, mint az év többi részében, ezért a tavasz érkeztével érdemes felkészülni, és átnézetni szerződésünk. A normál lakásbiztosítási fedezeten túl lehet különböző kiegészítő biztosításokat is belevenni a szerződésbe, de legyünk körültekintők, mert sok esetben a külön erre specializálódott, a lakásbiztosítástól független, termékek kihasználásával jobb minőségű, és legtöbbször olcsóbb szolgáltatást kaphatunk.
Sok esetben az a tapasztalat, hogy függő biztosítási ügynökökkel kötött szerződéseknél nem a legjobb áron kapjuk a legjobb szolgáltatást. Az ügynök felelősségteljesen járhat el, de meg van kötve a keze. Érdemes független tanácsadót megkeresni, de arra minden esetben figyeljünk, hogy a váltás csak évfordulóval történhet meg (bővebben: Lakásbiztosítás).
Ha tanácstalan, szeretné átnézetni szerződését, de nincs tanácsadója, forduljon hozzám bizalommal! QFS Kapcsolat